Friday 2 March 2018

KUCING

Assalamualaikum, kucing? Ye, kucing adalah haiwan peliharaan paling comel bagi saya. Saya suka gila kat kucing. Senang cerita kucing adalah haiwan kegemaran saya. Rasulullah SAW pun sayangkan kucing.

Kucing ni boleh faham perasaan kita. Kalau saya bersedih mesti saya bercakap dengan kucing saya, nak luah perasaan la kononnya. Tapi ia sangat membantu. Nak tahu tak kenapa? Sebab bila saya bercakap, kucing saya mesti keluarkan bunyi seolah-olah dia faham apa yang saya cakap. It's comfort me and make me feel better.

Lagi? Hmm.. saya nak kongsi kebaikan memelihara kucing.
  1. Menjadi timbangan kebaikan saat akhirat
  2. Melatih sikap empati
  3. Mendapat rahmat di hari akhirat
  4. Mendapat ampunan dan redha Allah
  5. Merupakan sedekah
  6. Kegiatan yang disukai oleh Allah
  7. Mendapat ganjaran baik
  8. Disayangi penghuni langit 
Dekat rumah saya ada 19 ekor kucing tapi sekarang dah 14 ekor kucing. 4 ekor mati dan seekor lagi lari rumah hehe. Sejak tinggal jauh daripada rumah ni, rindu gila kat kucing-kucing saya. Selalu je suruh adik-adik hantar gambar untuk lepaskan rindu. Hahaha. Sekarang dah bertambah lagi 5 ekor kucing saya. Baru je selamat dilahirkan pada bulan Februari dan March ni oleh dua ekor ibu kucing. Comel-comel je semua. Arghh nak balik rumah! Nak main dengan mereka semua! HUHU😅

 
 

Okay ni adalah antara gambar kucing-kucing saya. Comel kan? Em ok tu jelah untuk kali ni hehe.

BYE! Assalamualaikum 😘

No comments:

Post a Comment